آموزش

آموزش فعال‌سازی امکان Add-Friend در استیم

زمانی که یک اکانت استیم جدید ایجاد می‌کنید، امکان اضافه کردن دوستان خود به فهرست دوستانتان در استیم به صورت رایگان وجود ندارد، زیرا بر اساس قوانین استیم، برای فعال کردن این قابلیت باید اکانت خود را حداقل 5 دلار شارژ یا به عبارتی تا سقف 5 دلار در اکانت استیم خود بازی خریداری کنید. با این حال، لازم به ذکر است که این محدودیت تا زمانی که اکانت خود را تا 5 دلار شارژ نکنید و یا بازی خریداری نکنید، تحت هیچ شرایط یا روش دیگری رفع نخواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که این محدودیت از طریق سیدی کی یا دریافت بازی به صورت گیفت نیز رفع نمی‌شود.

چرا اد فرند استیم محدود است و حتما باید اکانت را شارژ کنیم؟

استیم در جهت مبارزه با اکانت‌های تقلبی و حفظ امنیت کاربران خود، تصمیم گرفت تا قابلیت اد فرند را محدود کند تا هر کسی نتواند با یک اکانت تازه ساخت، دست به اقدام مخربی بزند. همان‌طور که گفته شد، اگر شخصی برای شما بازی‌ای گیفت کند و یا برای فعال‌سازی بازی‌ها سیدی کی دریافت کنید، این محدودیت 5 دلاری از بین نخواهد رفت. استیم برای تایید اینکه شما واقعا قصد استفاده واقعی از اکانت خود را دارید و ربات نیستید، حتما از شما می‌خواهد که اکانت را با استیم والت یا به صورت مستقیم با کارت بانکی شارژ کنید و بازی بخرید.

چقدر باید شارژ کنم تا اد فرند استیم من فعال شود؟

همان‌طور که گفته شد، برای باز کردن اد فرند استیم و رفع محدودیت آن لازم است که اکانت خود را معادل 5 دلار آمریکا شارژ کنید. اگر ریجن اکانت شما کشوری به جز آمریکا مانند ترکیه یا آرژانتین است، برای محاسبه مقداری که باید در ریجن ترکیه یا آرژانتین شارژ کنید، کافی است که با یک سرچ ساده در گوگل، از ابزار معادل‌سازی گوگل بهره‌مند شوید. برای مثال، در سرچ گوگل بنویسید:

5 usd to TL یا ARS

خواهید دید که در صفحه‌ای مشابه با تصویر بالا، مقداری که باید اکانت خود را به میزان 5 دلار در ریجن‌های ترکیه یا آرژانتین شارژ کنید، قرار گرفته است. در تصویر زیر، 5 دلار آمریکا در زمان نگارش این مقاله، معادل 96 لیر ترکیه است و در ریجن آرژانتین نیز 1.055 پزو آرژانتین است. این بدان معنی است که شما برای رفع محدودیت 5 دلاری اد فرند استیم، باید اکانت خود را حداقل 100 لیر برای اکانت‌های ترکیه (یا اکانت‌های تازه ساختی که می‌خواهند ریجنشان ترکیه باشد) و حداقل 1.200 پزو برای اکانت آرژانتین (یا اکانت‌های تازه ساختی که می‌خواهند ریجنشان آرژانتین باشد) شارژ کنید.

پروسه رفع محدودیت اد فرند استیم چگونه است؟

برای این منظور، ابتدا باید از وب‌سایت استیم کلاب استیم والت مورد نظر را خریداری کنید. سپس برای شارژ اکانت خود و وارد کردن استیم والت، باید از وی‌پی‌ان استفاده کنید. دقت کنید که اگر اکانت شما تازه ساخت است و هیچ ریجنی ندارد، باید برای تبدیل کردن اکانت به ریجن ترکیه یا ریجن مورد نظر دیگر، حتما باید وی‌پی‌ان را روی آی‌پی همان کشور قرار دهید. برای مثال، اگر اکانت شما تازه ساخت است و می‌خواهید ریجن آن ترکیه شود، باید 100 لیر از استیم کلاب تهیه کنید، سپس با یک وی‌پی‌ان که روی ترکیه قرار گرفته است، کد را وارد و اکانت خود را شارژ کنید. برای وارد کردن کد و مراحل آن، آموزش زیر را مطالعه کنید:

آموزش وارد کردن استیم والت در اکانت استیم

همچنین لازم به ذکر است که در صورت تمایل، استیم کلاب تمامی مراحل وارد کردن کد استیم والت و شارژ کردن اکانت را برای مشتری انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید