آموزش

چطور ریجن اکانت استیم خود را تشخیص دهیم؟

ریجن اکانت شما در هنگام خرید بازی از اهمیت بالای برخوردار است چرا که بر اساس ریجن اکانت است که بازی‌ها قیمت گذاری می‌شوند. در هر ریجن قیمت بازی‌ها کمتر و بیشتر می‌شوند و همین موضوع است که اهمیت ریجن اکانت شما را بالا برده است.

چطور ریجن اکانت استیم خود را تشخیص دهیم؟

ابتدا باید از طریق برنامه استیم یا از طریق مروگر وارد اکانت خود شوید. همانطور که در تصویر زیر مشخص شده، بر روی اسم اکانت خودتون کلیک کنید.

یک لیست برای شما باز می‌شود که باید گزینه دوم یعنی Account details را انتخال کنید تا به صفحه دیگری منتقل شوید.

در این صفحه جدید دو قسمت بسیار مهم وجود دارد که مشخص کننده ریجن اکانت استیم شما است. موجودی کیف پول (Wallet Balance) و کشوری (Country) که اکانت در آن میزبانی می‌شود. کشور اکانت یا Country مشخص کننده ریجن اکانت شما است و در قسمت موجودی میزان پول شما در حساب بر اساس واحد پولی که دارید مشخص شده است.

برای مثال، همانطور که مشاهده می‌کنید ریجن اکانت من آرژانتین بوده و موجودی اکانت من 83 ARS است که ARS واحد پولی کشور آرژانتین می‌باشد.

چرا ریجن اکانت استیم من ایران است؟

در صورتی که به تازگی اکانت جدیدی ساخته باشید و یا اکانت قدیمی داشته باشید که تا به حال هیچ خریدی بر روی آن انجام نداده‌اید، ریجن اکانت شما ایران خواهد بود به عبارتی، کشور آی پی بازدید کننده به عنوان ریجن اکانت نمایش داده می‌شود. اگر با وی‌پی‌ان وارد شوید ریجن شما به کشور انتخاب شده در وی‌پی‌ان تغییر خواهد کرد، اما به محض خاموش کردن وی‌پی‌ان، دوباره به ریجن اصلی اینترنت شما یعنی ایران برخواهد گشت.

افرادی که ریجن اکانت آن‌ها ایران باشد، این آزادی را دارند که با خرید ولت مربوط به آن کشور و فعال‌سازی آن با وی‌پی‌ان کشور مورد نظر، ریجن آن کشور را به عنوان ریجن نهایی و غیرقابل تغییر خود انتخاب کنند.

کدام ریجن اکانت استیم مناسب خرید بازی با قیمت مناسب است؟

همانطور که گفته شد، تغییر ریجن اکانت استیم امری ریسک پذیر و خطرناک است، پس باید در انتخاب ریجن اکانت خود نهایت دقت را داشته باشید. تنوع ریجن‌ها در استیم بالاست، اما ما در این لیست چند ریج مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد.

ریجن آرژانتین (ARS): این ریجن یکی از بهترین‌ ریجن‌ها برای انتخاب و خرید بازی است و همواره یکی از محبوب‌ترین ریجن‌ها در میان ما ایرانیان بوده است. این ریجن به واسطه نایاب شدن والت‌های آن و افزایش سرسام آور قیمت آن‌ها، دیگر توصیه نمی‌شود.

ریجم ترکیه (TL): ترکیه یکی دیگر از ریجن‌های خوب استیم است که با توجه به شرایط این کشور، این روزها به یکی از ریجن‌های ارزات و خوب تبدیل شده است. در بسیاری از بازی‌ها آرژانتین همچنان ارزان‌تر است، اما ترکیه هم می‌تواند در بسیاری از بازی‌ها حتی ارزان‌تر از آرژانتین ظاهر شود. این ریجن توصیه می‌شود.

ریجن‌های ورسیه، برزیل، هند و دیگر ریجن‌های به خصوص برای بازی‌های بسیار معدودی ارزان هستند و پیشنهاد می‌شود که برای اکانت اصلی استیم خود، این ریجن‌ها را انتخاب نکنید.

در پایان، با تشخیص دقیق اکانت خود، می‌توانید با خرید بازی در ریجن مورد نظر از فروشگاه ما ریجن خود را مشخص کنید. برای خرید بازی کلیک کنید.

8 دیدگاه در “چطور ریجن اکانت استیم خود را تشخیص دهیم؟

  1. امیر گفت:

    سلام الان من با ریجن آرژانتین خرید کنم ریجن من از ایران به آرژانتین تغییر خواهد کرد

  2. shahab salehi گفت:

    سلام من متوجه نشدم تو قسمت آموزش ساخت اکانت استیم گفتید که ریجن رو از ایران تغییر ندید بعد الان اینجا گفتید که آرژانتین و ترکیه بهتر هستن الان چطوری ریجن رو تغییر بدیم؟ ریجن من ایران هستش چطوری ببرم رو آرژانتین؟

    1. admin گفت:

      خرید رو ثتب کنید ما خودمون روی ارژانتین میبریم. شما موقع خرید و انتخاب بازی ریجنی که میخواید اکانتتون باشه رو انتخاب کنید. به طور ساده تر، شما بازی رو خریداری کنید ما خودمون ریجن رو تغییر میدیم، لازم نیست کاری انجام بدید.

  3. esetnod974 گفت:

    سلام خسته نباشید اکانت من ایران بود موقع خرید گیم از سایتتون شد آرژانتین الان میخوام به ریجن ترکیه تغییر بدم! **از (جمعه 3 ژوئن 2022، 02:07ب.ظ) موقع تغییر ریجن 4 ماه میگذره** میخواستم ببینم اگه میشه تغییر بدین! ممنون

    1. معین گفت:

      نه نمیشه اگ میخوای تغییر بدی باید ی اکانت دیگه بزنی از همین سایت خرید تجربه های قبل من نشون میده هیچ سایتی نیست مثل این سایت

  4. علیرضا حدادی گفت:

    سلام الان من نوشته ایران اگر بازی Project Zomboid بخرم از سایت شما و ریجن ترکیه انتخاب کنم تا اخر عمرم ریجن اکانتم ترکیه میمونه و از ایران میشه ترکیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید