آموزش

چطور از تغییر ریجن اتوماتیک توسط استیم جلوگیری کنیم

اخیرا مشاهده شده که ریجن اکانت استیم بعضی از کاربران در هنگام خرید بازی به طور خودکار توسط استیم تغییر کرده است. در این پست به پاسخ سوالات شما در این باره می پردازیم. برای جلوگیری از این اتفاق حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

این اتفاق برای چه اکانت‌هایی رخ داده است؟

▪️تغییر ریجن ناگهانی بیشتر برای اکانت‌هایی رخ داده است که ریجن‌شان ترکیه و آرژانتین بوده است.

▪️تغییر ریجن ناگهانی بیشتر برای کاربرانی رخ داده است که اکانت خود را از طریق والت، کردیت کارت، فروش آیتم یا دریافت گیفت بازی شارژ کرده بودند.

دلیل تغییر ریجن اتوماتیک چیست؟

▪️با توجه به تجربه ما و اطلاعاتی که از گروه های مختلف جمع کردیم به این نتیجه رسیدیم که به احتمال زیاد استیم سیستم ضد تقلب خود را ارتقا داده است تا جلوی سو استفاه افراد از قیمت های پایین ریجن ترکیه و آرژانتین را بگیرد.

▪️استیم می تواند با استفاده از روش های مختلف بفهمد که کاربر آی پی خود را تغییر داده است. این موضوع قبلا فقط در هنگام ساخت اکانت مشکل ساز می شد اما به نظر می رسد هم اکنون هنگام خرید بازی و آیتم هم این بررسی توسط استیم انجام می شود.

▪️به دلیل اینکه محل واقعی اقامت فرد برای استیم قابل تشخیص نیست دیده شده که ریجن شخص به کشور های اشتباه که ارتباطی به کاربر نداشته تغییر کرده است.

▪️همچنین به نظر می‌رسد که اکانت‌هایی که ریجنشان تغییر کرده است، حداقل 3 ماه باید برای تغییر ریجن مجدد صبر کنند.

چطور جلوی تغییر ریجن اکانت خود را بگیریم؟

▪️پیشنهاد می‌شود که برای خرید بازی یا شارژ اکانت خود، حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد اقدام کنید. فروشگاه استیم کلاب برای انجام سفارشات خرید بازی از آی‌پی ثابت و مجاز کشور ترکیه استفاده می‌کند. به همین دلیل تا به حال برای سفارش های انجام شده توسط ما این مورد پیش نیامده است. همچنین اگر از سایت ما گیفت کارت یا آیتم جهت شارژ اکانت خریداری کرده اید می توانید به پشتیبانی پیام دهید تا خرید بازی توسط ما و با استفاده از وی پی ان دارای آی پی ثابت، تست شده و امن انجام شود. در صورتی که مبلغ سفارش شما بالا باشد هزینه ای دریافت نخواهد شد.

▪️اگر خودتان قصد خرید بازی را دارید، حتما پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که آی‌پی شما با ریجن اکانت شما یکی است، یعنی اگر ریجن اکانت شما ترکیه است، باید آی‌پی شما هم ترکیه باشد. همچنین اگر از وی‌پی‌ان‌های قابل شناسایی توسط استیم استفاده کنید، ممکن است که باز هم با ریجن مواجه شوید چرا که استیم توانایی شناسایی آی‌پی های وی پی ان را دارد.

▪️در حال حاضر، این محدودیت‌ها بیشتر بر اکانت‌های ریجن ترکیه و آرژانتین اعمال شده است. از این رو، می‌توانید اکانت خود را به ریجن کشورهای دیگری همچون اوکراین یا قزاقستان تغییر بدهید که در حال حاضر محدودیت‌های بسیار کمتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید