آموزش

چطور از آیتم‌ بازی‌ها در استیم پول در بیاوریم؟

یکی از عمده سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود این است که با کارت‌ها و آیتم‌هایی که بازی‌ها در استیم به ما می‌دهند چه کاری می‌توان انجام داد؟ با آن‌ها می‌توان دو کار انجام داد که یکی بر کلکسیون و لِوِل اکانت استیم شما اضافه می‌کند و دیگری پول استیم شما را بیشتر می‌کند تا بتوانید بازی‌های ارزان قیمت را تنها با پول فروش‌ کارت‌های خود از استیم خریداری کنید.

اما قبل از هر چیز باید چند تا کار انجام داده باشید تا اکانت شما واجد شرایط انجام این روش‌ها باشد:

  1. ترید اکانت شما نباید محدودیتی داشته باشد. برای باز شدن ترید اکانت، استیم گارد باید بین 7 تا 15 روز بر روی موبایل فعال باشد
  2. باید اد فرند اکانت شما باز باشد یا به عبارتی آنلیمیت شده باشد. برای این کار باید 5 دلار اکانت شما شارژ شده باشد
  3. حداقل بین 7 روز تا یک سال اکانت شما یک بار به وسیله والت استیم شارژ شده باشد

اگر شروط بالا را داشته باشید، می‌توانید به راحتی و بی‌دردسر آیتم‌های بازی‌ها را برای فروش قرار دهید. خب، اکنون اجازه دهید قبل از رسیدن به چگونگی فروش آیتم‌ها و کارت‌ها، به این که دقیقا چه کاری می‌توان با آن‌ها کرد بپردازیم.

افزایش لِول اکانت استیم، گرفتن والپیپر، استیکر و نشان

کارت‌ها قبل از این که ارزش مادی داشته باشند، برای افزایش لِول اکانت و زیباسازی آن به درد بخور هستند. بیشتر بازی‌ها وقتی به مدت چند ساعت به تجربه آن‌ها بپردازید، به شما چند کارت می‌دهند که در اینونتوری استیم شما ذخیره می‌‌شوند. وارد اکانت استیم خود شوید و بر روی اسم خود که با دایره قرمزی در تصویر زیر مشخص شده است کلیک و سپس روی Badges کلیک کنید.

اکنون در صفحه‌ای مشابه با همین تصویر بالا چند بازی و تعداد کارت‌ها و کارت‌هایی که دارید یا ندارید را برای شما ذکر کرده است. در اینجا هر بازی تعداد کارتی نیاز دارد تا بتوان آن را تکمیل کرد. برای مثال، بازی Alien Shooter در تصویر را در نظر بگیرید. برای تکمیل شدن به 6 کارت نیاز دارد و من هیچ‌کدام از آن‌ها را ندارم.

من می‌خواهم که کارت‌های بازی را تکمیل کنم تا لِول استیمم افزایش پیدا کند و والپیپر و نشان این بازی را دریافت کنم. برای این کار یا باید چند ساعتی به تجربه این بازی بپردازم، یا وارد مارکت استیم شوم و کارت‌هایی که ندارم را خریداری کنم، یا باید به دوستانی که در استیم اد فرند کردم و کارت‌های این بازی را دارند پیشنهاد ترید بفرستم و کارت‌ها را از آن‌ها بگیرم یا معامله کنم.

در یکی از تصویرهای بالا کارت‌ها، گزینه Play و نوشته‌ای که با دایره قرمز مشخص کردم را می‌توانید ببینید. این به این معنی هست که من با تجربه این بازی می‌توانم 3 تا از کارت‌های این بازی را بگیرم و در واقع به این معنی هست که این بازی تا 3 تا بیشتر به من کارت نخواهد داد.

بقیه را چطور باید به دست آورد؟ یا باید در دومین تصویر بالا به دوستان خودتان پیام بدید و معامله کنید، یا گزنیه خرید از فروشگاه را بزنید و کارت‌های بازی را خریداری کنید. از آنجایی که هیچ‌کدوم از دوستان من در استیم کارتی از این بازی ندارند، مجبورم که کارت‌ها را از مارکت استیم خریداری کنم.

اگر روی گزینه Search the Market کلیک کنید، وارد تصویری مشابه به تصویر زیر می‌شوید. همان‌طور که می‌بینید، یکی از این کارت‌ها به قیمت 6.86 پزو برای فروش قرار گرفته است و من اگر بخواهم کارت‌هایم را تکمیل کنم، باید یکی از همین دو راهی که در بالا گفتم را انجام دهم.

بعد از تکمیل شدن کارت‌ها ادامه مراحل بسیار سادست. خیلی راحت گزینه‌ای برای شما می‌آید که می‌توانید کارت‌ها رو یکی کنید و از والپیپر، نشان و استیکری که به شما می‌دهد لذت ببرید. همچنین مهم‌تر از همه این‌ها این است که لِول اکانت استیم شما افزایش پیدا می‌کند. حالا اجاز دهیم به گزینه فروش کارت‌ها و جم استیم بپردازیم.

جم استیم چیست و چطور از فروش کارت‌های خود حساب استیم را شارژ کنیم؟

بیشتر بازی‌ها وقتی به مدت چند ساعت به تجربه آن‌ها بپردازید، به شما چند کارت می‌دهند. این کارت‌ها قابل فروش هستند و هر کدام بسته به بازی ارزش بیشتر یا کمتری دارند. شما اگر در اینونتوری خود بر روی یک آیتم/کارت کلیک کنید، در پایین آن مشابه با تصویر زیر، گزینه‌ها و اطلاعات زیر را خواهید دید:

در گزینه اول نوشته شده Turn into Gems… که تعداد جمی (Gem) هم که به شما می‌دهد را ذکر کرده است؛ اما جم استیم چیست؟ جم یک نوع واحد پولی در استیم است که برای کارهایی مثل درست کردن بوسترپک و یا ترید آن در مارکت استیم طراحی شده است. به شخصِ هرگز از جم استیم استفاده مفید یا خاصی نکردم و همیشه این گزینه را نادیده گرفتم. بهتر هست که کارت‌ها و آیتم‌ها را بفروشید تا اینکه به جم تبدیل کنید.

در پایین گزینه Sell قرار گرفته است که به وسیله آن می‌توانید کارت یا آیتم خودتان را برای فروش در مارکت استیم قرار دهید. در روبه‌روی Starting at: از قیمتی که برای فروش قرار گرفته شروع شده است و در پایین آن هم آخرین باری و تعدادی که در 24 ساعت گذشته آن کارت یا آیتم به فروش رسیده ذکر شده است.

اکنون شما روی گزینه Sell کلیک کنید تا صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر برای شما باز شود:

در این تصویر دور سه نکته مهم سه دایره با رنگ‌های مختلف کشیدم. رنگ سبز (You Receive) پولی است که شما از فروش این کارت/آیتم به دست می‌آورید و دایره آبی (Buyer Pays) پولی است که خریدار بابت پرداخت می‌کند. دلیل این تفاوت قیمت بین خریدار و فروشنده این است که استیم از این معامله کارمزد خودش را برمی‌دارد.

حالا شما برای فروش کارت/آیتم باید ژیر آن قیمتی که در عکس بالا روبه‌روی Starting at: وارد شده است را وارد کنید. به این صورت که اگر آیتم/کارت 4.03 پزو قیمت دارد، شما در جای سبز رنگ بین 3.2 تا 3.6 پزو امتحان می‌کنید تا به قیمتی زیر آن 4.03 پزو در جای آبی رنگ برسید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، من برای آیتم 4.03 پزویی 3.4 وارد کردم تا به 3.91 و به زیر 4.03 برسد.

سعی نکنید که آیتمی را بیشتر از قیمتی که در روبه‌روی Starting at: درج شده وارد کنید چرا که در این صورت آیتم/کارت شما شاید هرگز به فروش نرود، پس طمع نکنید. بعد از آن درست مانند تصویر، تیکی باکسی که با دایره قرمز مشخص شده است را بزنید. بعد از آن آیتم در مارکت استیم برای فروش قرار می‌گیرد و به محض این که توسط کسی خریداری شود، پول آن فورا به حساب استیم شما ریخته می‌شود.

چطور کارت/آیتمی که برای فروش قرار دادیم را کنسل کنیم؟

برای اینکار باید روی Comminty در اکانت استیم خود باز کرده و سپس روی Market کلیک کنید. صفحه‌ای مشابه با تصویر زیر برای شما باز می‌شود که می‌تونید خیلی راحت روی گزینه Remove کلیک کنید تا آیتم/کارت به اینونتوری شما برگرده.

امیدوارم از آموزش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید