آموزش

چطوری بازی خریداری شده را در استیم ریفاند کنیم؟

یکی از ویژگی‌های پلتفرم استیم، امکان پس دادن بازی‌ها و بازگشت پول به اکانت است. تصور کنید که شما بازی‌ای را به تازگی خریداری کرده‌اید، اما پس از تجربه آن، متوجه شده‌اید که بازی آن چیزی نبوده‌ است که فکر می‌کرده‌اید. در پلتفرم استیم، شما به راحتی می‌توانید بازی‌ای که دوست ندارید را به استیم پس بدهید و در سریع‌ترین زمان ممکن پول را به اکانت خود برگردانید. با این حال، پروسه پس دادن بازی به استیم علیرغم ساده‌ای، شرایطی دارد که اگر رعایت نشود، استیم بازی را از شما پس نمی‌گیرد. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • بیشتر از 14 روز از زمانی که بازی را خریداری کرده‌اید نگذشته باشد
  • مدت زمان تجربه‌تان از آن بازی بیشتر از 2 ساعت نشده باشد
  • بازی به صورت گیفت یا سیدی کی فعال نشده باشد

اگر هر سه شرط بالا را رعایت کرده باشید، شما می‌توانید فرم درخواست ریفاند بازی مورد نظر را در پلتفرم استیم پر و ارسال کنید. همان‌طور که گفته شد، بازی نباید به صورت سیدی کی یا گیفت فعال شده باشد. اگر شخصی بازی را به شما به صورت گیفت هدیه داده باشد، امکان ریفاند آن و برگشت پول به حساب شما وجود ندارد. همچنین اگر به صورت سیدی کی فعال شده باشد، همچنین نیز امکان ریفاند آن وجود ندارد. تنها بازی‌هایی را می‌توان ریفاند کرد که شما مستقیم از اکانت خود به وسیله استیم والت خریداری کرده‌اید.

چگونه درخواست ریفاند بدهیم؟

برای شروع وارد اکانت استیم خود شوید و از نوار بالای صفحه، کلید «Help» را پیدا و روی آن کلیک کنید. با کلیک روی کلید «Help» صفحه کوچکی برایتان باز می‌شود که باید از میان گزینه‌های موجود در آن روی «Steam Support» کلیک کنید.

سپس از طریق منو پیش رو به دنبال گرینه «Purchases» بگردید و آن را انتخاب کنید.

با ورود به منو «Purchases» نام بازی‌هایی که اخیرا خریداری شده‌اند به نمایش در می‌آید. بازی مورد نظر خود را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

با ورود به منو بعدی روی کلید «I would like a refund» کلیک کنید.

در صفحه بعدی، نوبت به انتخاب گزینه «I’d like to request a refund» می‌رسد.

با کلیک روی گزینه «I’d like to request a refund» وارد صفحه تازه‌ای می‌شوید که باید در آن دلیل ریفاند بازی مورد نظر را توضیح دهید. خوشبختانه برای ثبت دلیل خود نیازی به تایپ کردن نیست و می توانید از طریق نوار مقابل عبارت «Reason» از دلیلتان برای استفاده از سیستم بازپرداخت بگویید. پس بهترین راه این است که یکی از دلایل موجود در بخش «Reason» را انتخاب و با کلیک روی کلید «Submit request» درخواستتان را ثبت کنید.

با کلیک روی گزینه «Submit request» درخواست شما به ثبت می رسد و کار تمام است. به همین ترتیب، ایمیلی هم به منظور ثبت درخواست شما برایتان ارسال می‌شود که می‌توانید اطلاعات مربوط به بازپرداخت را در آن مشاهده کنید.

کمی صبر کنید تا درخواست شما توسط والو مشاهده و به آن رسیدگی شود. اگر درخواست شما برای استیم منطقی باشد، ایمیل دیگری مبنی بر قبول درخواست باز پرداختتان برای شما ارسال می‌شود.

پس از آن اثر مورد بحث از لیست بازی‌هایتان حذف می‌شود و پول آن به حساب استیم والت شما برمی‌گردد. البته باید خاطر نشان کرد که ممکن است پول موجود در استیم والت شما در همان لحظه قابل استفاده نباشد و باید چند روزی صبر کنید تا به طور کامل در اختیارتان قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید