مقاله

خرید مستقیم بازی از استیم یا دریافت گیفت: کدام یک بهتر است؟

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، امکان خرید مستقیم بازی از استیم به وسیله کارت‌بانکی توسط کاربران ایرانی وجود ندارد و به همین منظور گروه‌ها و سایت‌های واسطه‌ای وجود دارند که به عنوان پلی میان کاربران ایرانی و استیم عمل می‌کنند و خریدهای آن‌ها را از فروشگاه استیم انجام می‌دهند. برای خرید بازی و فعال‌سازی آن راه‌های متنوعی وجود دارد که 3 روش معمولاً توسط کاربران و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود: شارژ اکانت با استفاده از گیفت کارت سپس خرید بازی، شارژ اکانت به وسیله فروش آیتم‌ها در مارکت استیم سپس گیفت کردن بازی و خرید مستقیم بازی با استفاده از کارت اعتباری. با توجه به اینکه فروشگاه استیم دیگر گیفت کارت‌های مخصوص ریجن‌های ترکیه و آرژانتین را توزیع نمی‌کند و اکثر کاربران یکی از این دو ریجن را دارند تنها دو روش برای خرید بازی قابل استفاده است. در این مقاله از وبلاگ استیم کلاب، می‌خواهیم به مقایسه این دو روش خرید بازی یعنی خرید مستقیم و دریافت گیفت بپردازیم و در نهایت تصمیم بگیریم که کدام یک بهتر است.

مقدمه‌ای بر خرید مستقیم بازی از استیم و روند ارسال و دریافت گیفت بازی

همان‌طور که گفته شد، در فروشگاه استیم راه‌های متنوعی برای خرید بازی وجود دارد که پراستفاده‌ترین‌ها در میان فروشگاه‌های واسطه ایرانی، دو روش خرید مستقیم و فعال‌سازی از طریق گیفت است. روش خرید بازی به وسیله فروش آیتم در مارکت استیم نیز وجود دارد که تنها کاربران دارای اکانت‌های بدون محدودیت می‌توانند پس از استفاده کنند و در این مقاله به آن پرداخته نخواهد شد چرا که خود مقاله‌ای جداگانه نیاز دارد.

در روش خرید مستقیم شما به معنای واقعی کلمه خود با اکانت خودتان بازی را خریداری کرده‌اید و به همین دلیل تمام مزایای خرید بازی از استیم به اکانت خود شما اختصاص پیدا می‌کند.

از طرفی دیگر روش گیفت کردن را داریم که تنها مزیتی که دارد، قیمت پایینی است که به وسیله آن می‌توان بازی را به صورت گیفت دریافت کرد. با این حال، معایبش به اندازه‌ای است که ارزش آن قیمت پایین را ندارد و کاربران اغلب ترجیح به خرید مستقیم می‌دهند. در ادامه‌ی این مقاله، به طور جامع، اما مختصر به مزایای و معایب هر دو روش پرداخته خواهد شد، به خصوص معایب روش گیفت کردن که در نهایت نظر شما را نسبت به خرید بازی از این طریق عوض می‌کند و به سمت خرید بازی به صورت مستقیم می‌کشاند.

مزایای خرید مستقیم بازی از استیم

فروشگاه استیم کلاب یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فروش بازی استیم در ایران است که از روش خرید مستقیم استفاده می‌کند، روشی که بهترین انتخاب همه است و تنها یک عیب دارد و آن هم در خصوص قیمت است که کمی در مقایسه با گیفت کردن، قیمت بیشتری دارد، اما تفاوت‌ قیمتی آن‌ها آن‌قدر قابل‌توجه نیست. مزایای خرید مستقیم بازی از استیم به شرح زیر است:

  • سرعت بسیار بالا در تکمیل خرید: در این روش دیگر نیازی به صبر کردن و انجام مراحل طولانی برای انجام عملیات ارسال گیفت نیست و خرید شما در روش خرید مستقیم در ۱۰ دقیقه تا حداکثر یک ساعت انجام می‌شود.
  • فعال‌سازی اد فرند اکانت: اکانت‌های تازه ساخته شده در استیم دارای محدودیت هستند که شامل اد فرند و استفاده از مارکت می‌شود. برای رفع محدودیت باید در مجموع ۵ دلار از استیم خرید کرده باشید. در روش خرید مستقیم این محدودیت رفع می‌شود. در روش گیفت کردن، به دلیل اینکه بازی به طور مستقیم از اکانت شما خریداری نمی‌شود، محدودیت اکانت رفع نمی‌شود و اد فرند اکانت شما هرگز باز نخواهد شد.
  • اضافه شدن پوینت شاپ: یکی از شاپ‌های جدید استیم، بخش استیکر و والپیپر آن است که با هر بازی‌ای که می‌خرید به شما پوینت داده می‌شود که با آن پوینت‌ها می‌توانید استیکر و والپیپر و کلی مورد تزئینی دیگر بخرید. این ویژگی در روش گیفت کردن نیز وجود ندارد، زیرا بازی به طور مستقیم از اکانت شما خریداری نشده است.
  • امکان ریفاند: در روش خرید مستقیم، شما امکان این را دارید که بازی را ریفاند کرده و هزینه آن را در والت استیم خود دریافت کنید اما اگر بازی را به صورت گیفت دریافت کنید ریفاند بسیار سخت است و معمولاً قابل انجام نیست.
  • خرید ایمن بدون ریسک: خرید مستقیم یکی از ایمن‌ترین نوع خرید‌ بازی از استیم است که هیچ مشکلی برای اکانت شما و ریجن آن ایجاد نمی‌کند.
  • عدم وجود محدودیت در فعال‌سازی: روش خرید مستقیم هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و هر مقدار بازی که بخواهید بر روی اکانت شما خریداری می‌شود. در حالی که امکان خرید باندل‌ها در روش گیفت وجود ندارد.
  • لِوِل آپ استیم شما: در روش خرید مستقیم با هر خریدی که انجام می‌دهید، لول اکانت استیم شما بیشتر می‌شود که مزایای خود را دارد.

معایب دریافت بازی از طریق گیفت

فروشگاه‌های زیادی هستند که بازی استیم را به صورت گیفت به مشتریانشان می‌فروشند، در این روش معمولاً نیازی به ورود به اکانت مشتری نیست، اما در بیشتر موارد به دلیل اینکه باید ریجن دو اکانت یکی باشد و دو طرف یکدیگر را اد فرند داشته باشند، مشخصات اکانت مشتری باز هم درخواست می‌شود. به طور کلی، این روش جز اینکه قیمت کمی پایین‌تری نسبت به روش خرید مستقیم دارد، هیچ مزیت دیگری ندارد و معایب آن شامل موارد زیر است:

  • عدم فعال‌سازی اد فرند: در روش گیفت کردن همان‌طور که گفته شد، اکانت مشتری شارژ نمی‌شود و این بدان معنی است که اد فرند شما نیز در نهایت باز نخواهد شد.
  • فعال‌سازی طولانی: سفارش شما در روش گیفت کردن آنی انجام نمی‌شود و ممکن تا دو روز به طول بینجامد.
  • عدم دریافت پوینت شاپ: در روش گیفت کردن بر خلاف روش خرید مستقیم، پوینتی برای خرید استیکر و والپیپر به شما تعلق نمی‌گیرد.
  • عدم لول‌آپ شدن اکانت استیم شما: در این روش به دلیل اینکه عملاً بازی در اکانت فروشنده خریداری و به شما ارسال می‌شود، اکانت شما لول آپ نمی‌شود و در واقع آن لول اکانت فروشنده است که شارژ می‌شود!
  • عدم امکان ریفاند: در روش خرید به صورت گیفت شما امکان ریفاند بازی را ندارید و اگر از آن خوشتان نیاید، راه آسانی برای پس دادن بازی وجود ندارد.
  • محدودیت در خرید: در روش خرید گیفت یکسری فروشندگان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند که این محدودیت‌ها به دلیل خود روش گیفت کردن است که دارای کلی مشکل و چالش‌ است. همچنین امکان خرید باندل‌ها وجود ندارد.

جمع‌بندی: چرا باید اقدام به خرید مستقیم بازی از استیم به‌جای گیفت کردن کنیم؟

اگرچه قیمت برخی بازی‌ها در روش گیفت کردن پایین‌تر است، اما استیم کلاب بازی‌ها را با قیمت‌های مناسب در روش خرید مستقیم به فروش می‌رساند که مسلماً هر کسی که بخواهد یکی از مزایای بالا را داشته باشد، ترجیح می‌دهد که کمی هزینه‌ی بیشتری کند و از روش خرید مستقیم بازی را خریداری کند. در پایان، شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از این دو روش را برای خرید انتخاب کنید. فروشگاه استیم کلاب تمامی بازی‌هایش را از طریق روش خرید مستقیم برای مشتریانش خریداری می‌کند و ما نیز همواره کاربران به خرید مستقیم ترغیب می‌کنیم چرا که بسیار بهتر و ایمن‌تر از دریافت بازی به صورت گیفت است.

دیدگاهتان را بنویسید