آموزش

آموزش فعال کردن گارد اکانت استیم (ایمیل و موبایل)

وقتی اکانت استیم ایجاد می‌کنید، در ابتدا به صورت پیش‌فرض استیم گارد ایمیل آن فعال است. استیم گارد یک سیستم امنیتی برای اکانت شما است که اگر غریبه‌ای قصد ورود به اکانت شما را پیدا کرد، در هنگام ورود وادار به وارد کردن کد امنیتی‌ای باشد که برای  ایمیل شما ارسال شده است. با این حال، سیستم امنیتی ایمیل استیم چندان ایمن نیست، زیرا اگر کسی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به اکانت شما دسترسی کامل پیدا کند. به همین دلیل، اگر امنیت اکانت‌تان برایتان اهمیت دارد، بهترین کار این است که استیم گارد موبایل را برای آن فعال کنید. استیم گارد موبایل برنامه‌ای جهت ورود دو مرحله‌ای به اکانت استیم و همین‌طور تایید ارسال گیفت‌ها و ترید‌ها می‌باشد. لذا اگر اکانت استیم شما برایتان مهم است، نصب و فعال سازی استیم گارد یکی از اولویت های شما خواهد بود.

ابتدا با ورود به این صفحه، برنامه Steam را برای سیستم عامل موبایل (Android، iOS و Windows Phone) دانلود و نصب نمایید. نصب نرم افزار بر روی موبایل مثل همه نرم افزار‌های سیستم عامل شما کاملاً عادی طی می‌شود و نکته خاصی ندارد. هنگامی که برنامه را نصب کردید و با مشخصات ( یوزرنیم و پسورد ) استیم خود وارد اکانت شدید، در تب Steam Guard قرار خواهید گرفت. از اینجا می توانید “Add authenticator” را برای تنظیم احراز هویت خود انتخاب کنید.

فعال سازی استیم گارد steam guard

سپس یک شماره تلفن وارد می‌کنید، شماره‌ای که می‌توانید آن را با یک پیامک تأیید کنید. اگر زمانی دسترسی به اکانت Steam خود را از دست دادید، می‌توانید با درخواست از Steam برای ارسال پیامک به این شماره تلفن، آن را به سرعت بازیابی کنید. شماره تلفن خود را وارد کنید. پیشوند بین المللی را از منوی کشویی اضافه کنید.

روش فعال سازی استیم گارد steam guard

Steam یک پیامک حاوی کد تایید به گوشی شما ارسال می کند.

شماره تلفن استیم گارد

کدی را که به آن شماره تلفن ارسال شده است وارد کنید. اگر پیامک را دریافت نکردید، بر روی گزینه ی Send the code again بزنید تا دوباره ارسال شود. توجه: بسته به شرکت مخابراتی شما، پیام ها می توانند موقتاً به تعویق بیفتند. اگر بعد از چند ساعت SMS را دریافت نکردید، لطفاً برای راهنمایی بیشتر برای پشتیبانی Steam ایمیل بزنید یا تیکت بگذارید.

فعال سازی استیم گارد steam guard

وقتی کد با موفقیت وارد شد، یک کد بازیابی به شما نمایش داده می شود. کد را یادداشت کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. این کد به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت گم شدن تلفن یا از دست رفتن اطلاعات نرم افزار استیم گارد خود، اکانت خود را بازیابی کنید. این مرحله را نادیده نگیرید و حتماً یادداشت کنید.

روش های ورود به اکانت بعد از فعال سازی استیم گارد

هنگامی که احراز هویت موبایل با موفقیت فعال شد، سه گزینه برای تأیید ورود به سیستم Steam خود خواهید داشت.

  1. از برنامه تلفن همراه برای اسکن کد QR ارائه شده توسط Steam در هنگام ورود استفاده کنید
  2. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس Steam یک اعلان برنامه برای شما ارسال می کند و از شما می خواهد که تأیید کنید
  3. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس کد Steam Guard را از اپلیکیشن موبایل وارد کنید

حفاظت از چند اکانت

حال اگر چند اکانت استیم داشتیم چطور میتوانیم استیم گارد برای آن ها فعال کنیم؟ برنامه استیم موبایل شما می‌تواند برای احراز هویت چندین اکانت استیم استفاده شود. از منوی کشویی آبی در تب Steam Guard، یک اکانت را انتخاب کنید یا یک اکانت جدید اضافه کنید. برای افزودن احراز هویت موبایل به این اکانت، مراحل بالا را دنبال کنید. وقتی این کار با موفقیت انجام شد، می‌توانید ورود به سیستم همه اکانت‌هایتان را بدون توجه به اینکه کدام اکانت وارد برنامه شده است، تأیید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید