آموزش

آموزش فعال‌سازی (Activation Key) بازی Grand Theft Auto V

برخی از بازی‌هایی که در فروشگاه استیم خریداری می‌کنید، ممکن است به شما یک کلید فعال‌سازی یا به عبارتی، سی‌دی کی (CD Key) نیز بدهند که از این کلید برای ثبت بازی در پلتفرمی خارج از استیم استفاده می‌شود. بازی Grand Theft Auto V نیز بدین شکل است و شما باید از کلید فعال‌سازی که استیم در اختیار شما قرار می‌دهد، برای ثبت بازی در پلتفرم راکستار (Rockstar) استفاده کنید. برای دسترسی به این کلید، شما باید وارد اکانت خود شده و طبق تصاویر زیر عمل کنید:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شما با راست کلیک بر روی نام بازی در اکانت استیم خود و سپس کلیک روی گزینه Manage، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه CD Key، به کلید فعال‌سازی بازی دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که این کلید در داخل خود بازی در اکانت خود شما است. بر اساس خود راهنمای استیم، شما باید بازی را به طور کامل و صحیح از طریق نرم‌افزار استیم روی کامپیوتر خود دانلود و اجرا کرده باشید. اگر دانلودی صورت نگیرد، استیم کلید فعال‌سازی به شما نمی‌دهد. پس فراموش نکنید که برای دریافت کلید‌ فعال‌سازی از استیم، باید بازی را دانلود کنید.

شما پس از دانلود کامل بازی، آن را که اجرا کنید، بازی از شما می‌خواهید که پلتفرم راکستار را دانلود و نصب کنید. مراحل دانلود و نصب نرم‌افزار راکستار توسط خود بازی صورت می‌گیرد به طور کلی خودکار است. پس از آن در حین اجرای بازی، از شما خواسته می‌شود که در پلتفرم راکستار حسابی باز کنید. ساخت اکانت در آن راحت است و نیاز است که شما کمی زبان انگلیسی بلد باشید. دقت کنید که اکانت راکستاری که می‌سازید بسیار مهم است و باید اطلاعات آن را در جایی ذخیره کنید. همچنین دقت کنید که اکانت راکستار باید متعلق به شخص خودتان باشد نه شخص دیگری. پس از آن شما با تصویری مشابه با زیر مواجه می‌شوید:

در این تصویر که احتمالا برای شما نیز اتفاق می‌افتد، راکستار از شما می‌خواهد که کلید فعال‌سازی را وارد کنید. شما خیلی راحت با انجام مراحل بالا، به کلید فعال‌سازی خود دسترسی و آن را در فیلد خواسته شده وارد می‌کنید. پس از آن دیگر بازی باید اجرا شود و مراحل ثبت محصول روی اکانت شما با موفقیت انجام شده باشد. در پایان، لازم است که به چند نکته مهم اشاره کنیم:

1. دقت داشته باشید که این کلید فعال‌سازی یک بار مصرف است، یعنی شما اگر یک بار آن را در یک اکانت راکستار وارد کردید، نمی‌توانید آن را در یک اکانت راکستار دیگر نیز وارد کنید. به عبارتی، اگر اکانت راکستار خود را از دست دادید، بازی را نیز از دست داده‌اید. پس فراموش نکنید که اطلاعات اکانت راکستاری که می‌سازید را در جایی امن ذخیره کنید.

2. برای اجرای بازی و وارد کردن کلید فعال‌سازی، اکیدا توصیه می‌شود که از نرم‌افزاهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

3. در حین وارد کردن کلید فعال‌سازی، سیستم یا اینترنت خود را خاموش نکنید چرا که ممکن است روند فعال‌سازی ناقص بماند و کل بازی به مشکل بخورد.

4. اگر موقع وارد کردن کلید فعال‌سازی به هر دلیلی اروری دریافت کردید، شما باید با پشتیبانی راکستار ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را به آن‌ها توضیح دهید. لطفا به ما در این خصوص پیام ندهید چرا که هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. با پشتیبانی استیم نیز ارتباطی برقرار نکنید چرا که آن‌ها هم نمی‌توانند مشکل شما را برطرف کنند. قطعا اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید، روند فعال‌سازی شما به مشکل نخواهد خورد، اما اگر به هر دلیلی به مشکل خورد، شما کلا دو راه حل دارید:

  • به پشتیبانی راکستار پیام دهید (با مسئولیت خودتان)
  • بازی را در استیم ریفاند و مجدد خریداری کنید (با مسئولیت خودتان)

منبع:

1 دیدگاه در “آموزش فعال‌سازی (Activation Key) بازی Grand Theft Auto V

  1. علیرضا حدادی گفت:

    درود من مشکل دارم من اصلا کد رو نزدم و وقتی فهمیدم کد رو زدم براش ولی هی ارور میده Code Already In Use و به راکستار پیام دادم اما اتفاقی نیوفتاد

دیدگاهتان را بنویسید