آموزش

آموزش ساخت اکانت استیم

فروشگاه استیم (Steam) اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم و فروشگاه بازی‌های دیجیتالی مخصوص رایانه‌‎های شخصی در دنیا شمرده می‌شود. در استیم می‌توانید هزاران بازی مختلف را به صورت دیجیتالی تهیه کنید و به آپدیت‌ منظم بازی، ورکشاپ (بخش مدها)، اخبار و دانلود بازی با سرعت بالا دسترسی داشته باشید. در استیم در هر ژانری بازی وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید با خریداری و اضافه کردن آن به اکانت شخصی خود، از آن تا هر زمانی که می‌خواهید استفاده کنید.

از دیگر امکانات اکانت استیم می‌توان به چت کردن، فهرست دوستان، گروه‌ها، ذخیره‌سازی ابری داده‌ها، چت صوتی، بازی‌های آنلاین، بازی‌های رایگان اشاره کرد. برای خرید بازی در استیم و ورود به جامعه آن، باید در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید که در ادامه این آموزش از فروشگاه استیم کلاب به آن خواهیم پرداخت.

برای ساخت اکانت استیم، شما می‌توانید کلاینت این نرم افزار را دانلود و از داخل آن اقدام به ثبت نام کنید یا وارد صفحه ثبت نام سایت استیم شوید و در صفحه‌ای که ظاهر شده بدون نیاز به کلاینت استیم اقدام به ثبت نام و وارد کردن مشخصات خود کنید.

توجه: قبل از ساخت اکانت استیم باید وی‌پی‌ان خود را خاموش کنید و اگر بر روی سیستم از دی ان اس استفاده می‌کنید، نسبت به غیرفعال سازی آن اقدام کنید در غیر این صورت، با مشکل مواجه خواهید شد.

در صفحه باز شده اطلاعات زیر را باید وارد کنید:

  1. آدرس ایمیل (Email Address) خود را وارد کنید. دقت کنید که ایمیلی را وارد کنید که به ان دسترسی داشته و رمز آن را در اختیار دارید.
  2. آدرس ایمیل خود را مجدد (Confirm your Address) وارد کنید.
  3. در بخش Country of Residence، نیاز است که کشوری که در آن سکونت دارید را انتخاب کنید. دقت کنید که در این بخش باید به صورت پیشفرض ایران (Iran) نوشته شده باشد. اجازه دهید ایران باقی بماند. به هیچ عنوان کشور خود را تغییر ندهید.
  4. تایید کنید که روبات نیستید.
  5. تیک گزینه I am 13 years of age or older را بزنید و بر گزینه‌ Continue کلیک کنید تا به مرحله‌ بعد هدایت شوید.

اکنون وارد صفحه‌ای می‌شوید که از شما خواسته می‌شود که ایمیل خود را تایید کنید. برای این کار باید به ایمیل خود مراجعه و پیامی که از طرف استیم برای شما ارسال شده است را باز کنید. در صفحه باز شده باید روی گزینه Create My Account کلیک کنید. اکنون وارد صفحه جدیدی شده‌اید و از شما خواسته می‌شود که اطلاعات زیر را وارد کنید.

  1. نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید.
  2. کلمه‌ عبور مورد نظر خود را وارد کنید.
  3. کلمه‌ عبور خود را مجدد وارد کنید.
  4. روی گزینه‌ Complete Sign Up کلیک کنید

حتما رمز عبور خود را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نشود.

پس از گذراندن مراحل فوق، فرایند ساخت اکانت استیم شما با موفقیت به پایان رسیده است. اگر از طریق سایت استیم اقدام به ساخت اکانت کرده بودید، حتما برنامه استیم را دانلود و نصب کنید تا از خدمات کامل این فروشگاه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید