آموزش

آموزش بازیابی اکانت هک شده استیم و جلوگیری از آن

متاسفانه این روزها افراد زیادی قربانی لینک‌های کلاهبرداری می‌شوند و اکانت استیم خود را از دست می‌دهند. در این نوع هک، یکی از کسانی که در فهرست دوستان شما در استیم قرار دارد، برای شما لینکی می‌فرستد که در آن به شما وعده هدیه دادن 50 دلار پول یا یک آیتم ارزشمند را داده است. قربانی در این روش متاسفانه ممکن است گول آن شخص را بخورد و با کلیک بر روی لینک و وارد کردن اطلاعات، اکانت خود را از دست بدهد. در این روش که در این مقاله می‌خواهیم به راه‌های جلوگیری از آن و بازیابی اکانت بپردازیم، خود شخصی که برای شما آن لینک‌ها را می‌فرستد از پیش قربانی این موضوع شده و هک شده است.

چطور از هک شدن اکانت خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از هک شدن اکانت راه‌های مختلفی وجود دارد که ما مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها را در زیر فهرست کرده‌ایم. اگر مواردی که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم را رعایت کنید، اکانت شما تحت هیچ شرایطی هک نخواهد شد. فراموش نکنید که استیم امنیت بسیار خوبی دارد، این شما هستید که ممکن است در نهایت با سهل‌انگاری اکانت خود را به دست هکران بدهید. این موارد به شرح زیر هستند:

استیم گارد موبایل را برای اکانت خود فعال کنید

استیم گارد ایمیل به طور پیش‌فرض بر روی اکانت شما فعال است، اما این چندان امنیت خوبی ندارد و بهتر است که استیم گارد موبایل را برای اکانت خود فعال کنید. نحوه فعال‌سازی استیم گارد موبایل بسیار راحت است و شما می‌توانید با مطالعه این آموزش، به راحتی این استیم گارد را برای اکانت خود فعال کنید و با ارائه بکاپ کد، خرید راحت‌تر وسریع‌تری از ما داشته باشید.

روی هر لینکی که برای شما می‌فرستند کلیک نکنید، یا اگر کردید، اطلاعات خود را وارد نکنید

دقت کنید که هیچ‌کس به شما قرار نیست 50 دلار مفتی بدهد یا آتیمی بدهد، پس به راحتی گول چنین لینک‌هایی را نخورید و به این راحتی روی آن‌ها کلیک نکنید. اگر هم کردید نگران نباشید، سریعا آدرس سایت را چک کنید، با دقت زیاد متوجه می‌شوید که آدرس کلاهبرداری است و آدرس رسمی استیم نیست. شما به طور کلی اگر اطلاعات خود را در آن صفحه وارد نکنید، اکانت شما هک نمی‌شود.

درخواست دوستی هر کسی را قبول نمی‌کنید

بهتر است که درخواست دوستی هر کسی را قبول نکنید. اگر آن شخص از دوست وآشنایان شما نیست، بهتر است که درخواست را قبول نکنید.

اکانتم هک شده است، چطور آن را برگردانم؟

طبق صفحه راهنمای استیم، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به پشتیبانی استیم در خصوص این اتفاق پیام دهید و راهنمایی بخواهید. باید در این زمینه زبان انگلیسی را در حد متوسط وارد باشید تا منظور پشتیبان را بفهمید. از راه‌های بازگرداندن اکانت استیم به طور کلی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، مواردی که اگر شما آن‌ها را در اختیار داشته باشید، به راحتی می‌توانید اکانت خود را برگردانید:

یوزرنیم و پسورد قبلی خود، ایمیلَ، شماره همراه و این‌چنین اطلاعات را برای پشتیبانی استیم ارسال کنید

به آن‌ها اطلاع دهید که اکانت شما به این صورت هک شده است و شما این اطلاعات را دارید و بر این اساس، صاحب واقعی اکانت هستید. پشتیبانی استیم معمولا در این مرحله اگر اطلاعات کافی باشد، از شما درخواست کد ولت نمی‌کند، اما اگر کرد، کافی است در مرحله بعدی کد ولت را برای آن‌ها ارسال کنید.

به ما پیام دهید، ما سعی می‌کنیم تا کد ولت استفاده شده در اکانت شما را پیدا کنیم

ما روزانه کلی سفارش داریم و ولت‌های زیادی برای هر سفارش استفاده می‌شود و به همین دلیل، می‌توان گفت که ما آمار ولت‌های استفاده شده برای هر اکانت را نداریم. با این حال، ما برای کمک به شما جستجو می‌کنیم و سعی می‌کنیم ولت را برای شما پیدا کنیم. اگر ولت را پیدا کردیم، آن برای شما ارسال می‌کنیم. شما با ارائه ولت به پشتیبان، ثابت می‌کنید که شما با این ولت که خریداری کرده‌اید اکانت را شارژ کرده‌اید. در آن مرحله، پشتیبان استیم باید اکانت را به شما برگرداند.

اگر پشتیبان استیم از شما عکس برگه ولت یا ref id خواست، بگویید که گم کرده‌اید و آن را ندارید، انکار کنید. بگویید فقط کد ولت را یادداشت کرده‌اید و دیگر به آن برگه دسترسی ندارید.

منبع:

https://help.steampowered.com/en/faqs/view/0A94-F308-34A5-1988#:~:text=You%20can%20use%20the%20Help,and%20recover%20it%20for%20you.

https://help.steampowered.com/en/faqs/view/40A0-8B4B-B54B-C51A

صفحه پشتیبان استیم:

https://help.steampowered.com/en/

 

دقت داشته باشید که شما باید زبان انگلیسی را در حد متوسطی بلد باشید، ما نمی‌توانیم به شما درمرحله به مرحله بازیابی اکانت کمک کنیم، جزو پشتیبانی ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید