آموزش

آموزش بازگشت به ورژن‌های قدیمی بازی‌ها در استیم

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های برخی بازی‌ها در استیم، امکان بازگشت به ورژن‌های قدیمی‌ است. شاید شما می‌خواهید یک ماد از بازی Hearts Of Iron IV را تجربه کنید، اما آن مد هنوز به ورژن جدید به‌روز نشده است. اینجاست که این ویژگی وارد عمل می‌شود. شما می‌توانید به سادگی از طریق این آموزش از استیم کلاب، به هر ورژن قدیمی از بازی که می‌خواهید بازگردید و بعدا به سادگی به نسخه به‌روز بازگردید! اختیار دست شماست!

آموزش بازگشت به ورژن‌های قدیمی بازی‌ها در استیم

از طریق برنامه استیم بر روی کامپیوتر خود، وارد اکانت شوید. روی بازی که می‌خواهید به ورژن‌های قبلی آن بازگردید کلیک و روی Properties کلیک کنید. در صفحه باز شده، روی گزینه چهارم از بالا یعنی BETAS کلیک کنید. اکنون گزینه None که در زیر Select the beta you would like to opt into: قرار دارد کلیک کنید.

دقت کنید که هر بازی چنین ویژگی را برای بازی خودش فعال نکرده است و تنها بازی‌های خاص اقدام به چنین کاری می‌کنند. اگر بازی این ویژگی را فعال کرده باشد، شما باید ورژن‌های قدیمی در دسترس بازی را مشاهده و هر کدام را که خواستید انتخاب کنید. بعد از انتخاب ورژن، دانلود فایل‌های مختص به آن ورژن و بازگشت به ورژن قدیمی آغاز خواهد شد. اگر تصمیم گرفتید که مجدد به نسخه به‌روز بازی برگردید، دوباره این مسیر را طی کنید و آن را روی None قرار دهید.

اگر بازی این ویژگی را فعال نکرده باشد، شما با هیچ ورژن قدیمی مواجه نخواهید شد.

بازی‌هایی مانند:

  • Hearts Of Iron IV
  • Europa Universalis IV
  • Crusader Kings 2 & 3
  • Stellaris
  • Project Zomboid
  • Mount & Blade II: Bannerlord

از چنین ویژگی پشتیبانی کرده و اجازه می‌دهند که به ورژن‌های پیشین برگردید. دقت کنید که تعداد بازی‌ها بیشتر از این لیست هست و در این لیست تنها چند بازی محبوب به عنوان مثال ذکر شده‌اند.

1 دیدگاه در “آموزش بازگشت به ورژن‌های قدیمی بازی‌ها در استیم

  1. a1i_besti گفت:

    سلام من بازی رزیدنت اویل ۳ ریمیک رو از سایت کرکی دانلود کردم
    از استیم سردر نمیارم نمیدونم چی به چیه
    ولی داخل استیم بازی رو اضافه کردم library بعد روش کلیک راست میکنم گزینه ی propertise رو میزنم یه صفحه میاد دو تا گزینه داره شورتکات با کنترولر که اصلا تویه جفتشون گزینه ی betas نیست
    منم میخام مود نصب کنم رو این بازی میگه باید بازی ورژن قدیمیش باشه
    باید بازی رو از استیم بخرم تا به ورژن قبلیش تبدیل کنم یا با بازی کرکی که به استیم اضافه میشه هم میتونم به ورژن قبلیش تبدیل کنم؟!

دیدگاهتان را بنویسید