آموزش

آموزش آنلاین بازی کردن Euro Truck Simulator 2 در استیم

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در استیم و به خصوص در میان گیمران ایرانی، بازی Euro Truck Simulator 2 است؛ اما آیا می‌دانستید که این بازی قابلیت آنلاین بازی کردن دارد؟ ممکن است در استیم به عنوان یک بازی آفلاین ثبت شده باشد، اما این‌گونه نیست. به واسطه تلاش طرفداران، این بازی مدت زمان زیادی است که دیگر یک بازی آفلاین ساده نیست و می‌توانید به راحتی با هزاران هزار کامیون سوار از سراسر دنیا بازی کنید، بار ببرید و تصادف کنید!

آموزش آنلاین بازی کردن Euro Truck Simulator 2 در استیم

مرحله اول: خرید بازی به صورت اورجینال از استیم

اگر بازی را از قبل در استیم خریداری کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله عبور کرده و به مرحله بعدی بروید. اگر نه، باید بازی را از استیم خریداری کرده و می‌توانید آن را با قیمت مناسب از فروشگاه استیم کلاب تهیه کنید. اگر قیمت آن برای شما سنگین است، می‌توانید تا زمان تخفیفات ثبت کنید تا بازی را در مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

مرحله دوم: ثبت نام در سایت TruckersMP

به سایت رسمی TruckersMP بروید و در بالای سایت و سمت راست، روی گزینه Register کلیک کنید. حالا سایت از شما می خواهد که با اکانت استیم خود وارد شوید، بنابراین باید روی علامت استیم که در تصویر با دایره قرمز مشخص شده است کلیک و یوزرنیم و پسورد خود را در صفحه جدید باز شده وارد کنید.

در مرحله بعدی باید با وارد کردن ایمیل و پسورد دلخواه، اکانتی در سایت TruckersM بسازید. دلیل ورود با اکانت استیم به سایت این است تا سایت به صورت خودکار تشخیص دهد که شما کدام یک از بازی‌ها (Euro Truck Simulator 2 و American Truck Simulator) را دارید. در واقع این به دلیل راحت‌تر کردن فرآیند ثبت نام و مراحل برای شما است.

مرحله سوم: لانچر را از سایت TruckersMP دانلود کنید

بعت از ثبت نام نهایی در TruckersMP، می‌توانید به بخش دانلود TruckersMP مراجعه کرده و با کلیک روی گزینه Download Now، لانچر مخصوص TruckersMP را دریافت کنید. فایل Rar دانلود شده را باز و روی فایل Install TruckersMP کلیک کنید. مراحل نصب را پشت سر بگذارید. در یکی از مراحل نصب، از شما سوال می‌شود که می‌خواهید لانچر روی کدام بازی نصب شود. ATS مخفف American Truck Simulator و ETS2 مخفف Euro Truck Simulator 2 است، هر کدام را که خریداری کرده‌اید می‌توانید تیک بزنید. بعد از آن روی Next کلیک کنید.

حالا باید مسیر نصب هر کدام از بازی‌ها را مشخص کنید. به طور کلی بازی‌های استیم در این مسیر نصب می‌شوند:

Steam Library/steamapps/common

باقی مراحل را نیز با زدن دکمه Next پشت سر گذاشته تا مراحل نصب کامل شود. در نهایت روی آیکون TruckersMP روی دسکتاپ کلیک کنید و با باز شدن لانچر گزینه Install Updates را انتخاب نمایید. لانچر به صورت خودکار اگر آپدیتی عرضه شده باشد، آن‌ها را دانلود و نصب می‌کند.

مرحله چهارم: بازی را اجرا کنید

با تمام شدن دانلود آپدیت‌ها، حالا در دو سمت مختلف لانچر دو گزینه برای اجرای ATS و ETS 2 وجود دارد. بسته به اینکه کدام بازی را دارید و یا اینکه کدام یکی را می‌خواهید آنلاین بازی کنید، دکمه مورد نظر را انتخاب کنید. بازی به صورت خودکار اجرا می‌شود، در صفحه‌ای که بالا می‌آید باید با وارد کردن ایمیل و پسورد خود وارد اکانت TruckersMP خود شوید. در نهایت با لیست سرورهای بازی رو‌به‌رو خواهید شد و کافی است یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا یک راننده جهانی شوید.

چند نکته مهم که نباید فراموش کنید

ممکن است در طول فرآیند ثبت نام مشکلاتی به وجود بیاید و سایت TruckersMP نتواند بازی‌های شما را تشخیص دهد. پیشنهاد می‌شود که حتما هر کدام از بازی‌ها را حداقل دو ساعت تجربه کرده باشید. همچنین اگر روند اتصال اکانت استیم شما به سایت TruckersMP طولانی شد، نگران نباشید، این مشکل با کمی صبر و تلاش مجدد برطرف خواهد شد.

فراموش نکنید هر کدام از سرورهای بازی قوانین خود را دارند که اگر رعایت نکنید، ممکن است برای همیشه از سرور‌ها اخراج شوید. قوانین را حتما مطالعه و در طول بازی آن‌ها را رعایت کنید. همچنین در حالت آنلاین، هیچ کدام از NPCهای بازی و وسایل نقلیه NPCها وجود ندارند. هر کامیون یا ماشینی که خواهید دید متعلق به خود بازیکنان است.

1 دیدگاه در “آموزش آنلاین بازی کردن Euro Truck Simulator 2 در استیم

دیدگاهتان را بنویسید