آموزش

آموزش آنلاین بازی کردن رول پلی Grand Theft Auto V با Fivem در استیم

تجربه آنلاین بازی Grand Theft Auto V که به اختصار با GTA V شناخته می‌شود، قطعا یکی از جذاب‌ترین و اعتیاد‌آورترین تجربه‌هایی است که هر گیمری می‌تواند داشته باشد؛ اما آیا می‌دانستید که در کنار بخش آنلاین خود بازی، یک بخش آنلاین محبوب‌ دیگر به نام فایوم (Fivem) وجود دارد؟ فایوم در واقع تکمیل کننده بخش آنلاین است و این امر را با اضافه کردن ویژگی رول پلی (Role Play) به بازی عملی کرده است.

اما رول پلی چیست و چرا اینقدر در بین گیمرها به خصوص ایرانیان محبوب است و هر روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود؟ در رول پلی شما واقعا در نقش کاراکتر خود زندگی می‌کنید، شما باید برای زندگی خود در شهر کار کنید، عضو مافیا شوید، عضو پلیس شوید، عضو کارکنان بیمارستان شوید و هر کاری که می‌خواهید می‌توانید انجام دهید. در بازی هیچ NPC وجود ندارد، زیرا تمام افرادی که خواهید دید بازیکنان واقعی هستند. شما باید با بازیکنان معاشرت کنید و به طور کلی، به جای کاراکتر خود زندگی کنید.

اکنون در این آموزش از فروشگاه استیم کلاب، به شما یاد خواهیم داد که چطور فایوم را نصب و وارد سرورهای رول پلی شوید. همچنین قبل از ادامه این آموزش، فراموش نکنید که شما باید این بازی را در استیم به صورت اورجینال خریداری کرده باشید. اگر قبلا این بازی را به نحوی از استیم یا فروشگاه‌های دیگر تهیه کردید، نیازی به خرید نیست و می‌توانید به ادامه آموزش بروید. اگر نه، بازی را می‌توانید به قیمت مناسب از فروشگاه ما تهیه کنید.

آموزش آنلاین بازی کردن رول پلی Grand Theft Auto V با Fivem در استیم

مرحله اول: ورود به سایت رسمی فایوم و دانلود برنامه آن

در ابتدا باید به سایت فایوم بروید و روی کادر مستطیلی قرمز رنگی که در داخل آن Download Client نوشته شده است کلیک و برنامه فایوم را دانلود کنید. بعد از دانلود برنامه، یک پوشه خالی ایجاد کرده و برنامه را در آن قرار دهید. سپس آن را اجرا کنید و منتطر بمانید تا فایل‌های مورد نیاز دانلود شوند. برنامه فایوم بین 1 تا 2 گیگابایت فایل دانلود خواهد کرد، پس پیشنهاد می‌شود که حتما آن را در درایوی منتقل کنید که فضای کافی داشته باشد. بعد از پایان یافتن دانلود‌ها، فایوم را اجرا نکنید.

مرحله دوم: وارد اکانت استیم خود شوید

اکنون از طریق برنامه استیم روی کامپیوتر خود، وارد اکانت شوید. پیشنهاد می‌شود که قبل از اجرای برنامه فایوم، حداقل یکبار وارد بخش آنلاین بازی شده باشید. همچنین در هنگام اجرای فایوم، باید در اکانت استیم خود باقی بمانید.

مرحله سوم: برنامه فایوم را اجرا کنید

اکنون می‌توانید برنامه فایوم را اجرا کنید. دقت کنید که همان‌طور که در مرحله دوم گفته شد، باید در اکانت استیم خود باقی بمانید و باز کردن اکانت قبل از اجرای فایوم به شدت ضروری است.

مرحله چهارم: انتخاب سرور مناسب در بخش سرورهای فایوم

کافی است که وارد بخش Servers برنامه شوید و به دلخواه یک سرور را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که هر سرور با توجه به شخصی سازی‌‌ها و امکاناتی که در سرور خودش دارد، نیازمند این است فایل‌هایی قبل از ورود به سرور به طور خودکار دانلود شوند که این دانلودها معمولا حجیم نیستند و جای نگرانی نیست. در پایان، از تجربه بازی لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید